Thursday, July 19, 2012

Life is like a wheel..

Betul kata orang tua-tua, 


"tolonglah orang yg dalam kesusahan,satu hari nanti kalo kita yang dalam kesusahan orang akan tolong kita pulak.."


Betul. Betul sangat-sangat. Even kesusahan tu tak jadi pada diri aku sendiri, tapi jadi kat family aku..and lucky enough ade orang yang baik hati yang mampu menolong on the spot. Memang suma orang pun cuak lah mase tu.Benda ni bukan boleh buat main-main. Tapi tak kisah la sume tu, yang aq nak highlight kat sini things that happen last night memang exactly the same yang happen to my friend that i helped years ago. EXACTLY the same situation. kakak aku dah cuak lebih dah..aku pun pening dah fikir. Tapi tu lah, what goes around comes around. To be honest aku tak risau sangat pun semalam..siyes tak risau,cuma dok pening la kejap fikir.Tercungap2 jugak la berlari semalam...Syukur Allah tu Maha Mengetahui segala apa yang berlaku. Syukur Allah bukakkan hati seorang manusia ni untuk menolong kami. Semoga Allah ampunkan semua dosa dia dan tunjukkan dia jalan yang benar, luruskan dia dari kesesatan. Aku ikhlas, dia orang yang baik. So moral of the story, tak salah tolong orang. Mungkin satu hari nanti kita akan ditimpa dengan kesusahan yang sama tara, Allah akan hantar seseorang pulak untuk tolong kita.. :)



chidapunyasukala

No comments:

Post a Comment

what say you?